Monday 22 December 2014

SUZUKI FXR TRACING

Selamat pagi kepada semua.. Hari ini tiada maklumat yang dapat dikongsikan mengenai FXR kerana dugong saya itu tersadai di bengkel untuk kerja-kerja menaik taraf@modifikasi.. hehehehe...Kondisi standard FXR yang ditunggang selama ini sudah berlalu kerana jiwa kelajuan sudah membuak-buak dalam diri ini.. huahuahua.. Antara modifikasi atau upgrade yang telah dimasukkan ke dalam FXR aku ialah :
1.CDI RACING CHEETAH POWER
2.MUFFLER AHM PRO RACING EXHAUST
3.HIGH CAM RACING BRAND LHK
4.PISTON JAGUH 65MM
5.CARBURATOR PWK28 TUNED BY SUDCO

Diharap semua modifikasi di atas dapat meningkatkn top speed FXR aku yang hanya menggapai 145kmj- 154kmj sahaja sebelum ini...Oh ya.. sementara itu, aku paparkan di sini hasil kerja aku sepanjang menunggu FXR aku tersadai di bengkel..

Ini hasil discovery aku dalam ADOBE PHOTOSHOP menggunakan fungsi GRADIENT.. huhuhu sebelum ni aku hanya pandai menggunakan warna PLAIN sahaja.. jadi hasil kerja aku tidak berapa cantik..
ok aku payung gambar lagi di bawah

Baik.. stiker ni pun aku dah ubah dalam aspek warna.. Sebelum ni aku guna warna PLAIN.. sekarang dah pandai guna warna GRADIENT.. huhuhu...


Baik.. ni juga salah satu karya aku menggunakan warna GRADIENT.. huhuh terpaksa buat watermark takut ada pihak yang pemalas main cilok gambar je.. ni pun atas nasihat seorang otai tracing kepada aku... huahuahuahua..tpi ada cacat sikit.. maklum la.. NEWBIES lagi.. Baik yang terakhir sekali...

PEASHOOTER dalam game PLANTS vs ZOMBIES.. huhuhu.. ni baru je siap tadi.. boleh la...
Sekian....



2 comments:

  1. Cantik la design sticker fxr bro tu, ade bro buat utuk full body untuk fxr bro tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih bro Panglima kerana sudi view blog saya yang tak seberapa ni.. kikikiki..
      boleh la design sikit-sikit.. sebab saya memang minat design stiker dengan tracing berkaitan suzuki fxr150 ini..
      kalau bro Panglima berminat saya boleh usahakan untuk design full body fxr..

      Delete